COVID-19 වසංගතයයෙන් පසු ලොව පුරා රටවල් කිහිපයක ඍණාත්මක බලපෑම් අවම කිරීමට සහ ප්රකෘතිමත් වීමට පහසුකම් සැලසීමට ඩිජිටල් ආර්ථිකය තීරණාත්මක කාර්යභාරයක් ඉටු කළේය. ඉන්දියාවේ ද ඩිජිටල් විසඳුම් සඳහා ඉල්ලුම සහ සැපයුම වැඩි වීම මත ඩිජිටල් ආර්ථිකය බහු ගුණයකින් වර්ධනය විය.
මෙයට සාක්ෂි වන්නේ 2023 මැයි 31 වන දින වන විට මුළු යුනිකෝන් 108 න් 65ක්ම ක්රියාත්මක වන්නේ ඩිජිටල් අවකාශයේ ය.
තවද, ඉන්දියානු රජය විසින් ශක්තිමත් ඩිජිටල් යටිතල පහසුකම් ස්ථාපිත කිරීම මගින් ඉන්දියාවේ ඩිජිටල් ආර්ථිකයේ පදනම ශක්තිමත් කර ඇත.
අන්තර්ජාලය භාවිතා කරන්නන් අතින් චීනයට පසුව ඉන්දියාව දෙවන ස්ථානයේ සිටී. ඉහළ අන්තර්ජාල භාවිතා කරන්නන් සංඛ්යාවක් සමඟ ඒකාබද්ධව, තාක්ෂණික දියුණුව, පරිශීලකයෙකුට මසකට ඉහළ සාමාන්ය දත්ත පරිභෝජනය (2022 දී 19.5 GB), දත්ත භාවිතයේ අඩු පිරිවැය (2022 දී GB සඳහා රු. 13.5) සහ ඩිජිටල්කරණයේ වේගවත් ව්යාපෘතියක් ඉන්දියාවට ගෙන එයි.
ඉන්දියාවේ ජාතික ගෙවීම් සංස්ථාව (NPCI) සහ ඉන්දියාවේ පාරිභෝගික ආර්ථිකය පිළිබඳ පීපල් රිසර්ච් විසින් කරන ලද පර්යේෂණයකින් පෙන්නුම් කළේ ඉන්දියානු කුටුම්භවලින් තුනෙන් එකක් දැන් මොනයම් හෝ ආකාරයක ඩිජිටල් ගෙවීම් භාවිතා කරන බවයි.
Pine Labs විසින් Redseer සහ Plural විසින් සිදු කරන ලද අධ්යයනයට අනුව, මෙම ප්රතිශතය 2023 දී සියයට 35 ක් වේ.
පසුගිය වසර නවය තුළ ඉන්දියාවේ ඩිජිටල් ගනුදෙනු සංඛ්යාව 2013- 2013 දී කෝටි 127 සිට 2022-23 (2023 මාර්තු 23 වන විට) ගනුදෙනු කෝටි 12,735 දක්වා ඉහළ ගොස් ඇති අතර එය 100 ගුණයකින් වැඩි වී ඇත.
එසේම, ඉන්දියානු ආර්ථිකය ගෝලීය පද්ධතිය සමඟ වැඩි වැඩියෙන් ඒකාබද්ධ වීමත් සමඟ, දේශසීමා ගෙවීම් වැඩි වැදගත්කමක් ලබා ගෙන ඇත.
මේ සඳහා, UPI සහ RuPay ජාලය වැනි දේශීය ගෙවීම් නිෂ්පාදනවල ගෝලීය ගමන්මග වැඩි දියුණු කිරීමට ඉන්දීය රජය උත්සාහ දරමින් සිටී.
මෙයට අනුකූලව, රටේ සෑම පුරවැසියෙකුටම දැරිය හැකි, පහසු සහ ආරක්ෂිත ඩිජිටල් ගෙවීම් පහසුකම් වෙත ප්රවේශ විය හැකි පරිදි ඩිජිටල් ගෙවීම් භාවිතය අඛණ්ඩව ප්රවර්ධනය කෙරේ.